Lue blogia / Arkisto maaliskuu 2010

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Arvossa sen salaisuus

Arvo on moniulotteinen asia ja se kuuluu kaikille. Se on tietysti jotain, minkä yrittäjät sosiaalisessa mediassa kyseenalaistavat ja samalla se on se sosiaalisen median salainen ainesosa.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

5 esimerkillistä yrityssivua Facebookissa

Hyvät esimerkit sosiaalisen median hyödyntämisestä kiinnostavat aina. Olisi mahtava esitellä 5 suomalaista casea, mutta koska tavoitteena on etsiä vähän valtavirrasta eroavia esimerkkejä inspiraation sytyttämiseksi, on turvauduttava valtaosin ulkomaisiin suurten brändien esimerkkeihin. Kaikki esimerkit kuitenkin hyödyntävät sosiaalista mediaa liiketoiminnassaan ja viestinnässään, toki lähinnä B2C-maailmassa ja varioituna toimivat varmasti PK-yrityksillekin.

Kategoria: 
Käyttäjän Antti Lusila kuva

Kotisivut tarpeen mukaan

Hyvin monen yrityksen sivut ovat saman kaavan mukaan tehtyjä, vaikka ulkoisesti eroavaisuuksia sivuissa onkin. Sivut kertovat yleensä suurin piirtein samat asiat; mitä yritys tekee, ketä on sen takana, miten yritykseen saa yhteyttä ja millaisia tuotteita yrityksellä on - huolimatta siitä, onko sivut tehty notepadilla ja taulukkotaittoisella html:llä, Wysiwyg -editorilla, Drupal cms:llä tai jollain muulla tavalla.

Käyttäjän Pasi Sakala kuva

Vertailupohjia ja pohdintaa BRR-mallista

Edellisessä blogikirjoituksessani kerroin, että olen tehnyt päättötyökseni vertailun avoimen lähdekoodin sisällönhallintajärjestelmistä. Työssä käytin BRR-mallia, jonka vertailupohjat saatavana tästä:

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Eräs ajatus kaupunkikuvasta

Minusta sosiaalisen median tulisi ulottua ruutujemme ulkopuolelle, kaduille, ravintoloihin, tapahtumiin, keskusteluihimme ja kaikkialle. Vuorovaikutuksen olisi hyvä olla kaikkialla. Etenkin kadulla.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Hidasta mediaa

YLE Häme haastatteli professori Sirkka Heinosta, jonka mielestä hidas elämä on ratkaisu ihmisten elämänlaadun parantamiseen - kiire on tietoyhteiskunnan musta surma. Heinosen mielestä Slow Suomi olisi erinomainen lisä Suomi-brändiin ja Mitä Suomi on? -sivustokin tarttui tähän hitaan Suomen ajatukseen.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Tekemällä oppii

Kuluvan kuun puolenvälin tienoilla, eli viikolla 11 alkaa jälleen pari sosiaalisen median koulutusta yhdessä Tikka-hankkeen kanssa. Kurssien sisältöä on aikaisempien kurssien pohjalta hiottu entistä paremmaksi ja onkin jännittävää kouluttajana nähdä, kuinka nämä seuraavat kurssit jälleen muotoilevat opetusta - vuorovaikutus toimii näinkin.