Lue blogia / Arkisto huhtikuu 2010

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Sosiaalisesta mediasta tuli markkinoijan normi

Yksikään sosialista mediaa hyödyntävä pk-yritys rapakon takana ei tuoreen kyselyn mukaan enää mieti, että toimiiko sosiaalinen media eli some oikeasti markkinoinnissa vai ei. Toisin sanoen sosiaalisen median käytöstä markkinoinnissa ja viestinnässä on tullut itsestäänselvyys. Merkittävää on se, että tämä muutos on tapahtunut vuodessa. Kyselyyn vastasi 1900 yritystä, joista noin puolet on pieniä yrityksiä.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Facebook mukautuu perinteisille sivuille

Facebook oli vielä hetki sitten hyvin pitkälle oma suljettu yhteisönsä, mutta nyt se on laajentanut ekosysteemiään sosiaalisilla vimpaimillaan (Social Plugins). Kuten näet, on Zentonkin blogipostausten yhteydessä tykkää-nappi, joka on yhteydessä Facebookiin - kaveriesi virtaan ilmaantuu tieto jos vaikka tästä kirjoituksesta tykkäät ja myönnät sen ;)

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Paikallaoloa on paha ulkoistaa

Kuka tuntee yrityksen paremmin kuin yrittäjä itse ja työntekijät? Voisin vannoa ja vakuuttaa, ettei kukaan. Eikä minusta yksikään sosiaalisen median läsnäolo- ja päivityspalveluita tarjoava yritys voi olla yhtä perillä teidän viestistänne kuin te itse.

Käyttäjän Antti Lusila kuva

Drupal -julkaisujärjestelmän edut ja rajoitteet

Drupal -sivustot ovat tällä hetkellä kova sana; Monet vanhemmat Open Source -julkaisujärjestelmät (CMS, Content management system) ja keskustelu-alustat alkavat olla täynnä reikiä niin, että melkeinpä kuka tahansa teini-ikäinen, joka tulee toimeen tietokoneen kanssa, osaa niitä pienen googlettamisen jälkeen rikkoa.

Käyttäjän Kirsi Tepsa kuva

Osallistuvan median kevätpörriäiset?

Kuka voi sanoa olevansa sosiaalisen median asiantuntija? Pitääkö yhteisömediatutkijan olla osallistavassa mediassa mukana, vai voiko sitä tutkia sen ulkopuolelta? Tekeekö muutama kurssi tai seminaari yhteisöllisen median tietäjän?