Lue blogia / Arkisto helmikuu 2011

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Kuvio klinikalta: verkkokauppa-ajatus esiintyjille

Oletko miettinyt kuinka saisit verkkokaupan helposti Facebookiin?

Ensimmäisellä läsnäoloklinikalla 17. helmikuuta juteltiin lähinnä verkkokaupan tarpeesta etenkin Facebookissa ja nimenomaan käsiteltiin suomalaisen Vuole Oyn kehittämää helppokäyttöistä Savalanchea.

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Voimista läsnäoloasi verkossa - tule klinikalle

Sosiaalisen median kenttä muuttuu nopeaan tahtiin. Uusia mahdollisuuksia tehostaa yrityksen tai organisaation viestintää ja markkinointia verkossa virtaa jatkuvasti. Ongelmana on, miten pysyä ajantasalla ja ottaa käyttöön uusimmat sosiaalisen median tarjoamat ominaisuudet?

Kategoria: 
Käyttäjän Antti Lusila kuva

Siirtyminen Drupal 7:ään

Drupal 7 on julkaistu reilu kuukausi sitten, ja vaikka tätä ei vielä Zenton projekteissa ole vielä otettukaan käyttöön, päätin testata uutta versiota siirtämällä vanhat kotisivuni Drupaliin. Drupal 7:ssa on muuttunut paljon asioita sekä pinnalla että pinnan alla, mikä merkitsee jonkin verran uudelleen opettelua; vanhat niksit, jotka toimivat D6:ssa, eivät enää ole käytettävissä uudessa versiossa.
Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Facebookin Sivut tulevat muuttumaan

Facebook-sivuille eli siis organisaatioiden ja yritysten osaan Facebookia on tulossa mittava muutos 1.3.2011! Sivut ovat kuitenkin jo ennakkoon muutettavissa uuteen muotoonsa, jos haluat sivun ylläpitäjänä niin tehdä. Moni asia muuttuu siitä, mitä on Vierihoidolla Facebookiin -kursseilla käyty läpi ja näkisin myös markkinoinnin ja viestinnän sosiaalisen median strategioihin vaikuttavia uudistuksia olevan aivan ovella.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Läsnäolo julki oikeassa elämässä: Ovet ja ikkunat

Tänä perjantaina haluan laittaa päähänne vireille ajatuksen näyttämällä teille ovea. Ja se ajatus on seuraavanlainen: Oletteko jo Facebookissa? Onko teillä päivystys Twitterissä? Saako teidän liikkeestänne Foursquare-pormestari alennusta tuotteista? Haetteko uudet työntekijät LinkedIn-yrityssivullanne? Näkyykö tämä kaikki yhtään mitenkään liikkeestänne itsestään?

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Suurelle voi olla parempi olla somessa pieni

Sosiaalisen median koulutuksissa ja valmennuksissa tulee välillä vastaan tilanteita, joissa selvästi on nähtävissä ettei koulutettavan organisaation sellaisenaan kokonaan kannata välttämättä luoda läsnäoloa sosiaaliseen mediaan. Sen sijaan organisaatiosta yleensä löytyy jokin osa tai hanke, yritykseltä esimerkiksi tuote tai erilliset toimipisteet joilla läsnäolo voi olla hyvinkin tarpeellinen.

Eli läsnäoloa luodaan vain pienemmälle palalle ja muuten organisaatio saattaa hyödyntää sosiaalista mediaa esimerkiksi toimintansa tehostamisessa.