Onko oma brändisi Instagramissa ja kaipaatko siihen läsnäoloon inspiraatiota tai konkreettisia neuvoja? Vai mietitkö kenties parhaillaan, että pitäisikö siellä olla?

Molemmissa tapauksissa voit ottaa oppia hyvistä esimerkeistä, joita esitellään alempana. Ennen niiden katsastamista tarjolla olisi muutama vinkki ja perusasia, joista voi apua kun mietit profiilin perustamista tai seuraavia Instagram-askeliasi. Nyt siis turhat löpinät pois ja suoraan asiaan!

Jos tunnet vielä itsesi noviisiksi ja haluat vihkiytyä Instan alkeisiin, niin lukaise Hanna T:n blogikirjoitus: Hanki Instagram-pätevyys tai 3 lyömätöntä vinkkiä Instagram -menestykseen.

Inspiroivaa Instagramia

Mihin Instagramia voi esimerkiksi käyttää:

Vinkkejä Instagram -markkinointiin:

  • Käytä aina hashtageja kuvien yhteydessä, suositeltavaa on käyttää jopa 5 hashtagia, mutta muista myös kunnon kuvateksti niiden ohella!
  • Sen lisäksi että itse julkaiset kuvia niin innosta myös yleisöäsi postaamaan/jakamaan kuvia liittyen brändiisi
  • Älä pidä Instagramia tuoteluettelona, vaan ajattele että Instassa kuvien tehtävänä on viedä brändiäsi lähemmäs ihmisiä ja saada heidät reagoimaan kuviisi jollakin tunteella
  • Muista että myöskään Instagramissa ei ole kysymys suorasta myynnistä vaan ihmisten innostamisesta reagoimaan viesteihisi ja jakamaan niitä eteenpäin
  • Muista mitata Instagram -toimintaa, esim. seuraajia, yleisön kommentteja, hashtagien leviämistä jne. Ilmaisena mittaustyökaluna toimii mm. Iconosquare (entinen Statigram)

Fiskars

Fiskars tuo Instagramissa kivasti esille, millä kaikilla tavoilla heidän tuotteitaan voi käyttää osana arkipäivää. Myös videoiden avulla havainnollistetaan eri asioita, kuten miten katkaiset kätevästi roudarinteipin. Kuvien kirjo on ilo silmälle, todellista värien ilotulitusta. Kilpailulla on saatu yleisö osallistumaan kuvien postaamiseen Fiskarsin tuotteiden kera.

 

Fiskars + #DuckTape = the perfect pair. #FiskarsAndDuckTape @theduckbrand

Video, jonka fiskars_hq (@fiskars_hq) julkaisi laitteella

Ivana Helsinki

Ivana Helsinki on hieno esimerkki muotibrändistä, joka lanseeraa mallistonsa somessa (Instagram, Twitter ja Facebook). Brändi käyttää Instagramia kekseliäästi myös "nettikauppana".

 

Item of the weeks is Marillon dress ! Get your own at ivanahelsinki.myshopify.com #ivanahelsinki #paolasuhonen #dress #lace

Kuva, jonka Ivana Helsinki (@ivanahelsinki) julkaisi laitteella

Partiolaiset

Partiolaisten Instagram-kuvista välittyy, että he ovat aktiivisesti mukana nuorten arjessa ja ottavat kantaa eri ilmiöihin ja teemoihin, mm. #hupparikansanpuolella -keskusteluun tai rauhanasiaan. Kuvat ovatkin keränneet hyvin yleisön reaktioita. Positiivista on myös se, että partiolaiset jakavat ahkerasti myös muiden sisältöjä.

Adidas Originals

Adidas Originalsin viesti Instagramissa on moniarvoisuus (diversity) ja brändi vie sitä viestiä eteenpäin valokuvien avulla. Tuotevalokuvien välissä vilisee kuvia eri ikäisistä, rotuisista ja eri alakulttuureja edustavista ihmisistä.

 

Originality is timeless. Photo: @saramaijewels. Thanks for tagging #adidasOriginals.

Kuva, jonka adidas Originals (@adidasoriginals) julkaisi laitteella

Redbull

Redbullin kuvissa Instagramissa näkyy enimmäkseen ihmisiä ja lifestyleä, eikä juuri ollenkaan Redbullin tuotteita. Logo saattaa joissain kuvissa olla näkyvillä tuotteiden sijasta. Redbullia pidetään Instagramissa esimerkkinä, joka on onnistunut tekemään brändistään " ihmisläheisen".

 

Things are looking up. #givesyouwings #redbull

Kuva, jonka Red Bull (@redbull) julkaisi laitteella

Mikä muu taho sinua Instagramissa inspiroi?

Categories: Blogi

Hanna Puro

Hanna P on viestinnän ammattilainen, joka hallitsee sekä digitaalisen että printtimedian. Hannan kanssa yhteistyössä syntyy käytännöllinen viestintäsuunnitelma tai someohje niin yritykselle, virastolle kuin järjestölle. Hannalta voit tilata myös sisältöä verkkosivuille, someen tai printtimediaan.