Zento blogi

Käyttäjän Hanna Puro kuva

OP-Pohjolan blogi ponnisti kärkeen 9 kuukaudessa

Paras yritysblogi puhuu ihmiseltä ihmiselle

”Me ollaan kiinnitetty erityistä huomiota siihen, että meidän ihmiset näkyy blogissa ja me puhutaan ihmiseltä ihmiselle.”

Näin vastasi Taloudessa.fi -blogin priimusmoottori ja OP-Pohjolan someasiantuntija Laura Aaltonen kun kysyin häneltä, että miten olette yritysblogilla onnistuneet tavoittamaan ja koskettamaan yleisöä.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Kuinka sinä saat aikaan toimivan yritysblogin?

Jos vasen käsi ei tiedä, mikä oikea on aikeissa tehdä, voi lopputulemana olla jotain harmillista. Tämä pätee myös yhdessä bloggaamisessa.

Tässä Zenton blogissa hyörii tällä hetkellä 2 kirjoittajaa tuomassa esille omaa asiantuntemustaan — Hanna Puro sekä minä itse. Ei siis turhan montaa kokkia hämmentämässä keitosta, mutta vaatii tämänkin sitä, että juttelemme keskenämme.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Twitter-tilastoista suuntaviivoja sisältömarkkinointiin

Jos olit tarkkana kuin porkkana minun kirjoittaessani siitä, miten livetweettaajilla saa lisää näkyvyyttä, kiinnostuit jo Twitterin omasta analyysityökalusta.

Vielä jokunen aika sitten Twitter tarjosi tilastoja vain mainosasiakkailleen, mutta nyt meillä kaikilla Twitter-käyttäjillä on mahdollisuus kytkeä tilastot nakuttamaan. Se käy osoitteessa https://analytics.twitter.com ja se on ihan ilmaista!

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Facebook-uudistus: tartu tiukasti trendiin ja näppäile tykkääjää

Vaihtelu virkistää, joten Facebook se vain tekee muutoksia algoritmiinsa (josta olen kertonut aiemminkin). Eli vaihtelun vuoksi saat oppia jotakin ja Facebookin henkilökäyttäjänä toivottavasti saat vaihtelua etusivusi uutisvirtaankin.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Livetweettaajilla lisää näkyvyyttä

Kaksi vuotta sitten kerroin sinulle erilaisista Twitter-heräämisistä. Noiden heräämisten joukossa oli myös tapahtumassa Twitterin hienouteen herääminen: tapahtumatweetit ovat myös niille, jotka eivät pääse tilaisuuteen osallistumaan.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Puro kuva

Ankeuttajasta tuli Twitterissä Rohkelikko

Yllättävä, luonteikas, hauska, ketterä, rohkea, persoonallinen, sympaattinen, inhimillinen ja sielukas. Arvaatko mistä puhutaan? Kyse ei ole viinistä eikä edes ihmisestä, ainakaan suoranaisesti. Oikea vastaus on virasto, siis Helsingin kaupungin rakennusvirasto Twitterissä.

"Koskaan ennen ei rakennusvirasto ole tainnut saada asiakkailta ihan näin maireita kehuja", kertoo tiedottaja Lauri Hänninen eli nokkamies rakennusviraston Twitter-viestinnän takana.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Miksi et uskalla olla aito?

Sosiaalisessa mediassa menestyminen ei ole matemaattinen kaava, vaikka toki minäkin annan sinulle jatkuvasti nimenomaan numeroita somessa toimisen tueksi. Matematiikan lisäksi tarvitaan jotain muutakin, johon on vaikeampi opettaa, vaikka tämän jos jonkin pitäisi olla helppoa.

Käyttäjän Hanna Puro kuva

”Hölmö” kauppias Lapista suolaa muut suohon somessa

Yksi suomalainen yhteisö on Facebookissa ampaissut kuin raketti ylitse muiden: piskuinen Jounin kauppa Ylläkseltä. Suurta yleisöä, mukaanlukien itseni, kiinnostaa miten Jounin kaupan yrittäjästä, Sampo Kaulasesta tuli FB:n sisältömarkkinoinnin kunkku?

”Mun persoona kiinnostaa ihmisiä Facebookissa: olen hölmö, yksinkertainen kauppias Lapista ja jonkinlainen suuruudenhullu”, nauraa höröttää Sampo Kaulanen.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Nappeja tavoitteellisten Facebook-päänsärkyihin

"Tykkäämällä sivustamme saat 10 % alennuksen" luki eräässä A-standissa matkani varrella, kun kävelin töihin. Jonkun askeleen ajan mietin, että on siinä ja siinä tavoitellaanko tuossa lisää tykkäyksiä palvelun kustannuksella vai pyritäänkö houkuttelemaan palvelun ostajiksi. Menemättä nyt sen enempää palvelun laatuun, jotenkin oletin haluttavan lisää tykkääjiä hinnalla millä hyvänsä ja siinä on tavoitteet sekaisin.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Alkukantaisuus on voimaa Twitterissä

Olet epäilemättä kuullut jotakuinkin tsiljardi kertaa, kuinka yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. No, Twitterin tutkimuksien mukaan yksi kuva Twitterissä buustaa uudelleentweettausten määrää 35 prosentilla.

Kehtaisinpa väittää, että sinulla tweettaajana on mitä erinomaisin syy ladata tehokkaita kuvia Twitteriin.

Sivut