Zento blogi

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Työntekijän motivaatio — se ei synny tyhjästä, vaan positiivisesta palautteesta

Mistä sinä työntekijänä motivoidut?

Elisa Heikura haastoi minut Tavoitteellisen bloggaamisen -ryhmässä bloggaamaan siitä miten työntekijöitä voisi motivoida somen avulla. Esimerkiksi Elisa nosti välineistä Pinterestin, joten käsittelen aihetta nyt sen välineen kautta.

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Paras SEO-vinkki: kirjoita ihmiseltä ihmiselle

Kun tuotat sisältöjä verkkoon niin tärkeintä on, että ne löydetään, luetaan tai katsellaan ja halutaan jakaa eteenpäin. Suurin huoli verkkokirjoittajalla usein onkin, miten varmistaa että niin myös tapahtuu.

Siihen löytyy kikkakolmosia, ja listaan niitä tuossa alempana. Ennen sitä kerron kuitenkin mikä meitä Zenton Hannoja on auttanut kun puskemme uusia sisältöjä verkkoon. Olemme lähteneet liikkeelle palveluasenteella eli mietimme, miten voisimme sisällön avulla parhaiten palvella omaa yleisöämme tai tiettyä asiakasryhmää.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Tee tulosta jo tapahtuman ennakkopöhinällä

Tätä kirjoittaessa on Helsingissä parhaillaan menossa Sellbranchin Twitter Brunch Seminar, eli brunssiseminaari Twitter-teemalla. Rehellisesti sanottuna olin tapahtumasta totaalisen tietämätön — en ilmeisesti kuulu jollekin elintärkeälle postituslistalle — ja aiheen huomioiden minua hämmentää ennakkopöhinän puute.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Tee itsestäsi työntekijälähettiläs

Pystyt tekemään siellä itsestäs korvaamattoman, näin sanoin ystävälleni viime marraskuussa, kun hän sai todella hänelle sopivan työpaikan.

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Asiakas on Novitan paras lähettiläs

Parasta markkinointia on saada ihmiset puhumaan ja tuottamaan sisältöä yrityksestä tai tuotteesta. Ja ihan paras lähellä oleva esimerkki tästä on Novita, joka puskee perheyrityksenä eteenpäin asiakasyhteisönsä eli yli 30 000 intohimoisen käsityöharrastajan voimin.

Kun puhutaan työntekijälähettilyydestä niin Novitan kohdalla voitaisiin yhtä hyvin puhua myös asiakaslähettilyydestä.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Työntekijälähettiläs tavoittaa, tykkääjä ei

On yhä edelleen hirvittävän tärkeää, että saat sisällöllesi aikaiseksi sosiaalisia reaktioita: tykkäyksiä, kommentteja ja jakoja. Toivot todennäköisesti varsin lujaa, että esimerkiksi Facebook-sivusi tykkääjät antaisivat niitä sisällöillesi runsain mitoin. Mutta kohdistuukohan tuo reaktioiden toiveesi oikeaan kohderyhmään?

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Pienyrittäjä sisältömarkkinoi intohimolla

Hyvien esimerkkien sarja täällä Zenton blogissa jatkuu nyt pienen tauon jälkeen. Vaihteeksi kerron pienyrittäjästä, joka kasvattaa asiakaskuntaansa tarjoamalla heille hyödyllistä sisältöä.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Venytä tweetin hyllyikää

Reilu vuosi sitten kerroin sinulle, että Facebook-päivityksen hyllyikä on noin 3 tuntia. Siinä ajassa Facebook-päivitys on saanut suurimman osan niistä yleisön reaktioista, joita se on koskaan saamassakaan. Mutta olenko kertonut sinulle, että Twitterissä viestin eli tweetin hyllyikä on vain 18 minuuttia?

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Millaisen yleisön tarjoaakaan työntekijälähettiläs?

Kurion Some-markkinoinnin Trendit 2015 -kokoelmassa kotimaisten asiantuntijoiden näkemyksiäkin se sanotaan:

"Vuoden 2015 termi on employee advocacy eli työntekijälähettilyys."

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Herätä tuotteellasi & palvelullasi somettamisen himo

Puhutaanpa vähän pizzasta. Ei siksi, että tätä kirjoittaessa on perjantai vaan siksi, että kävin Valve Digitalist Marketing Forumilla kuulemassa muiden muassa Kotipizzan Tommi Tervasta.

Minä muiden kuulijoiden joukossa opin, että toimitusjohtaja Tervanen hoitaa itse Kotipizzan Twitter-tilin.

Sivut