Zento blogi

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Paulig HUB innostaa työntekijät toimimaan lähettiläinä

"Mä oon oikeesti osa tätä Pauligin juttua"

Työntekijälähettilyys – aikamoinen sanahirviö, mutta organisaatiolle pelkkää mannaa silloin kun se toimii. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kootaan vapaa-ehtoisten työntekijöiden joukko, jotka somessa osallistuvat tuotteiden tai palveluiden markkinointiin ja samalla myös yritys- tai organisaatiokuvan kiillottamiseen.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Käytä tämä tilaisuus: tapahtuman somepöhinä kestää 9 päivää

9.-10.10.2014 Helsingin Messukeskuksessa Nordic Business Forum keräsi yli 5300 bisnesihmistä kuulemaan muun muassa Arnold Schwarzeneggeriä ja Sir Ken Robinsonia. 4 kuukautta aikaisemmin loppuunmyyty suurtapahtuma näkyi myös sosiaalisessa mediassa ja sai muun muassa Suomi-Twitter-laskuristaan tutun Toni Nummelan tweettaamaan Twitterin läpilyönnistä Suomen bisnespiireissä.

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Tarkista oma sometaktiikka kuntoon!

Toimitko yrityksenä tai organisaationa somessa? Onko taktiikka kunnossa? Kysyn tätä asiaa nyt somevalmentajan roolissa, sillä kaimani Takalan Hannan kanssa olemme panneet merkille että aika moni meidänkin koulutettavista on lähtenyt soitellen someen, ilman sen kummempaa strategiaa tai suunnitelmaa.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Seurustele somessa tositarkoituksella

Ollakseni ihan totaalisen rehellinen, niin ajatus yhdestä suuresta someperheestä vähän sieppaa. Siedän hirvittävän huonosti kaikkea selkääntaputtelua ja pusipusilässytystä. Puhumattakaan siitä, kuinka piiri pieni pyörii...

On minun kuitenkin pakko olla Dinglen Jussi Ylävaaran kanssa samaa mieltä yritysten välisestä digitaalisesta minglauksesta.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Mikä on Ello — utopiaa vai tarpeellista somea?

Hei sinä yhteisömanageri, jonka syke juuri nyt ottaa kierroksia aiheesta Ello! Sen sijaan, että järjestäisit kriisikokouksen aiheesta "Kuinka työnnetään Ellon muotoinen palikka lähes aukottomaan sisältöstrategiaan", ota askel taakse ja vedä syvään henkeä.

Muista, että sinun tekemäsi työn lopullinen tavoite ei ole olla jokaisessa sosiaalisen median palvelussa tai edes hyvä sosiaalisessa mediassa. Tavoitteen ainakin pitäisi olla jotain, mikä näkyy tavalla tai toisella viivan alla.

Käyttäjän Hanna Puro kuva

OP-Pohjolan blogi ponnisti kärkeen 9 kuukaudessa

Paras yritysblogi puhuu ihmiseltä ihmiselle

”Me ollaan kiinnitetty erityistä huomiota siihen, että meidän ihmiset näkyy blogissa ja me puhutaan ihmiseltä ihmiselle.”

Näin vastasi Taloudessa.fi -blogin priimusmoottori ja OP-Pohjolan someasiantuntija Laura Aaltonen kun kysyin häneltä, että miten olette yritysblogilla onnistuneet tavoittamaan ja koskettamaan yleisöä.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Kuinka sinä saat aikaan toimivan yritysblogin?

Jos vasen käsi ei tiedä, mikä oikea on aikeissa tehdä, voi lopputulemana olla jotain harmillista. Tämä pätee myös yhdessä bloggaamisessa.

Tässä Zenton blogissa hyörii tällä hetkellä 2 kirjoittajaa tuomassa esille omaa asiantuntemustaan — Hanna Puro sekä minä itse. Ei siis turhan montaa kokkia hämmentämässä keitosta, mutta vaatii tämänkin sitä, että juttelemme keskenämme.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Twitter-tilastoista suuntaviivoja sisältömarkkinointiin

Jos olit tarkkana kuin porkkana minun kirjoittaessani siitä, miten livetweettaajilla saa lisää näkyvyyttä, kiinnostuit jo Twitterin omasta analyysityökalusta.

Vielä jokunen aika sitten Twitter tarjosi tilastoja vain mainosasiakkailleen, mutta nyt meillä kaikilla Twitter-käyttäjillä on mahdollisuus kytkeä tilastot nakuttamaan. Se käy osoitteessa https://analytics.twitter.com ja se on ihan ilmaista!

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Facebook-uudistus: tartu tiukasti trendiin ja näppäile tykkääjää

Vaihtelu virkistää, joten Facebook se vain tekee muutoksia algoritmiinsa (josta olen kertonut aiemminkin). Eli vaihtelun vuoksi saat oppia jotakin ja Facebookin henkilökäyttäjänä toivottavasti saat vaihtelua etusivusi uutisvirtaankin.

Kategoria: 

Sivut