Zento blogi

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Hashtag — sama sama mutta eri

Hashtagit ne ovat hiipineet kaikkialle, jopa kantakapakkani hanasta on valutettu hashtagillä nimettyä olutta. Töihin kävellessäni olen myös lukuisia kertoja miettinyt mitähän sisältöä Lindex minulta potentiaalisena asiakkaanaan odottaa #superrolemodel-hashtagilleen — vai odottaako mitään?

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Hyppää edeltä virtaan

Tuntuuko joskus siltä, että Instagram ja Twitter ovat jo niin vanhoja juttuja, puhumattakaan sitten Facebookista? Eikö muka mitään uutta tapahdu palveluiden saralla?

On sitten vissiin menneet ohi livestriimaussovellukset Meerkat ja Periscope. Jep, nyt on uusia kiiltäviä juttuja sosiaalisen median työkalupakkiin tarjolla!

Jos haluat vähän erottua vaikka kilpailijastasi, niin tässä on vielä sellaista kevyttä edelläkävijyyden mahdollisuutta (ainakin tätä kirjoittaessa).

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Ole älykäs ja inventoi sisältösi

Vasemman käden olisi hirveän hyvä tietää mitä oikea käsi tekee, puhumattakaan organismin muiden ulokkeiden puuhista.

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Ensimmäinen askel kohti työntekijälähettilyyttä

Laita perustus kuntoon

Monessa organisaatiossa mietitään parhaillaan, miten työntekijöitä varustetaan toimimaan lähettiläinä. Mistä pitäisi aloittaa?

Laita perustus kuntoon

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Kokoa blogiin muiden mielipiteitä ja näy paremmin

Olen sinulle aiemmin kertonut, ettei bloggaamisen välttämättä tarvitse olla kirjoittamista. Vaan tiedätkö mitä? Ei sen tarvitse myöskään olla pelkästään sinun ajatuksiasi ja organisaatiosi näkemyksiä.

Sen nimenomaan kannattaisi välillä olla vaikkapa toimialasi muiden osaajien näkemyksiä. Tai vinkkejä, kuten nyt vaikka tässä 13 vinkkiä yhteisöjen johtamiseen yhteisöjohtajilta.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Jos johtaja ei tweettaa, onko johtajaa?

Kun haluat tutkailla jonkun johtajan ajatuksia, minkä kanavan puoleen sinä käännyt? Minä käännyn Twitterin puoleen. 

Vaikka tavallinen työntekijä ja akateeminen asiantuntija ovatkin luotetumpia tiedonlähteitä kuin toimitusjohtaja, niin kyllä toimitus- ja muille johtajilla on päteviä syitä olla somessa mukana.

Anna kun annan sinulle pari kolme syytä, miksi johtajan pitäisi rekisteröityä nyt saman tien Twitteriin.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Työssään tekijä tunnelmoi

Kaikki työntekijälähettilyys ei ole oman organisaation uutisten ja sisältöjen edelleenjakamista, vaan myös sisällöntuottamista. Näin on etenkin Instagramissa, joka liikenteenohjaajana on hieman heikompi palvelu.

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Uutta sisältöä putkeen, mutta kuinka usein?

On olemassa vakioaiheita, jotka pulpahtavat esiin säännöllisesti, lähes jokaisessa sosiaalisen median koulutuksessa. Yksi niistä on, kuinka usein yrityksen tai organisaation kannattaa julkaista sisältöä Facebookissa, Twitterissä, LinkedInissä, Instagramissa, Pinterestissä tai blogissa?

Lähde: mkhmarketing.wordpress.com

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Muotoile sisältöjesi julkisivu kuntoon!

Viimeksi annoin blogissa vinkkejä, miten verkkosisältöjen tuottaja voi parantaa sisältöjensä löydettävyyttä. Nyt pysyn samalla alueella, mutta astetta syvemmällä eli mihin sisältöjen tuotannossa ja verkkokirjoittamisessa kannattaa kiinnittää huomiota, jotta yleisö löytää sisältösi ja kiinnostuu niistä.

Oletko joskus julkaissut omasta mielestäsi huippukiinnostavan sisällön, jossa olet vastannut yleisösi tarpeisiin, mutta et saa juurikaan vastakaikua? Se harmittaa. Mutta kertoo siitä, että sisältö ei yksin riitä, vaan täytyy osata myös rakentaa ja muotoilla se oikein.

Sivut

Muut palvelut

Tarjolla myös kirjanpitopalveluja Risto Puron toimesta.