Zento blogi

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Lisää oma kommenttisi uudelleentweettaukseesi

Satuin olemaan läsnä, kun yksi Hanna Puron asiakkaista pyysi häneltä kertausta siitä kuinka kommentin kanssa retweettaaminen onnistuu Twitterissä. Ajattelin, että ei se varmaan pahaa tee blogissakin käydä asia läpi.

Sehän on nimittäin niin, että Uudelleentweettaa-ikonin painaminen Twitterissä ei anna sinulle kommentoinnin mahdollisuutta. Olet tämän saattanut huomata tweettaillessasi.

Miten siis uudelleentweettaat kommentin kanssa?

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Kokoa uutiskirjeyleisölle tavoitteellinen Instagram-kooste

Saatoin eilen käännyttää jälleen yhden ihmisen Mailchimpin uutiskirjepalvelun puoleen (onhan nyt esimerkiksi todella kätevää nähdä klikkauskartta kirjeestä!). Ajattelinkin siinä sitten, että miten tämänhetkinen innostuspalveluni Instagram yhdistyisi Mailchimpiin?

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Tarkenna Instagramissa sijaintiin, sijaintiin, sijaintiin!

Pohdiskelen tässä — tilauksesta — Instagramia rekrytointiviestinnässä sekä työnantajakuvan rakentamisessa. Yksi tärkeä pointti, joka koskee rekrytointiviestintää (mutta myös muita viestinnän lajeja), on kiinteistövälittäjien mantra: sijainti, sijainti, sijainti!

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Älä juutu hashtagiin, löydä liittyvät yleisöt

Uusien yleisöjen löytämiseksi on monessa sosiaalisen median välineessä kannattavaa turvautua hashtagien apuun.

Tämä on myös minun seuraava strategiani henkilökohtaisessa Instagram-projektissani. Tähän ja tietysti myös Twitteriin liittyen etsinkin työkaluja, joilla saisin tietoa hashtagiin liittyvistä toisista hashtageista.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Näin liveraportoit kiihkeässä rytmissä Snapchat Storiesilla

Vaikka jotkut Hanna Puron avustuksella ovatkin vasta aloittelemassa sosiaalisen median maailmassa Facebookilla, niin moni yritys ja organisaatio tempoilee kokeilemaan jotain uudempaa. Joten mitä seuraavaksi voisi sosiaalisella medialla tehdä?

"Jos olisin laajentamassa, loogiset valinnat olisivat Snapchat stories. Ja tietysti Instagram."
- Mikko Hyppönen, @mikko Hyppönen rakensi raudanlujan henkilöbrändin

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Puro kuva

3 kikkaa tavoittaa oma Facebook-yleisö

Mikä saa oman Facebook-yleisösi liekkeihin? Vakiovastaus on kaksi sanaa: kiinnostava sisältö. Käytännössä tarvitset kuitenkin enemmän eväitä ja muutaman kikkakolmosen, joilla päihität Facebookin ilkeän algoritmi-velhon.

Facebookin alituiset algoritmin muutokset ajavat jo monet markkinoijat miettimään, mihin seuraavaksi pelimerkkinsä siirtäisi. Varsinkin rapakon takaa kantautuu kaikuja, jotka kehottavat jo erityisesti isompia brändejä himmaamaan Facebookissa.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Lopeta kiitteleminen ja laita kiitos kiertoon

Koomikko Antti Syrjä lähestyi minua taannoin postikortitse. Kortissa hän kiitti minua siitä, että olin uudelleentweetannut hänen viestiään Twitterissä.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Puro kuva

@mikko Hyppönen rakensi raudanlujan henkilöbrändin

Miten Mikosta tuli media?

"Yksi @mikko Hyppönen myy aivan varmasti enemmän kuin kaikki F-Securen myyjät yhteensä".

Näin totesi Jani Virtanen M&M:n sisältömarkkinoinnista kertovassa blogissa jonkin aikaa sitten.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Mitä jos joku näkisi, kun instagrammaat?

Eihän se sosiaalisessa mediassa huuteleminen ihan välttämättä kannata, jos sen tekee ihan väärään aikaan. Vai mitä olet mieltä?

En esimerkiksi usko, että kovinkaan moni Twitter-käyttäjä kävisi järjestelmällisesti kovin vanhaa viestintää läpi. Silloin viestintää kannattaisi sijoittaa ainakin niille hetkille, kun porukan tietää olevan paikalla. Twitterin suhteen siinä auttaa vaikka vanha tuttu Followerwonk:

Kategoria: 

Sivut