Zento blogi

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Herätä tuotteellasi & palvelullasi somettamisen himo

Puhutaanpa vähän pizzasta. Ei siksi, että tätä kirjoittaessa on perjantai vaan siksi, että kävin Valve Digitalist Marketing Forumilla kuulemassa muiden muassa Kotipizzan Tommi Tervasta.

Minä muiden kuulijoiden joukossa opin, että toimitusjohtaja Tervanen hoitaa itse Kotipizzan Twitter-tilin.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Saa Instagramista aikaiseksi se klikkaus

Uudelleenjulkaisin 3 lyömätöntä vinkkiä Instagram-menestykseen LinkedInissä ja ajattelin, että osallistavien Instagram-kuvatekstien suhteen voisi olla aika jakaa kanssasi eräs kikka.

Tämä kikka liittyy myös vuosi sitten sinulle jakamiini ohjeisiin siitä, miten Instagramilla voi ohjata liikennettä verkkosivuille.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Puro kuva

Laadukasta sisältövuotta 2015!

Uusi viestintä- ja markkinointivuosi pyörähti käyntiin ja sen mukana uudet metkut. Millaisia lupauksia ja suunnitelmia itse teit vuodelle 2015?

Toivottavasti sisältö on mukana suunnitelmissa, sillä tänä vuonna pitäisi tapahtua se suuri sisältömarkkinoinnin läpimurto. Asiakkaat ovat jo kauan luottaneet sisältöön ostaessaan tuotteita ja palveluja, mutta monet yritykset ja organisaatiot ovat vasta miettineet tai ryhtyneet opettelemaan uudenlaista markkinointitapaa.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Yksi ohje ylitse muiden sisältömarkkinointiisi

En sinusta varmaksi tiedä, mutta uskallan arvata, että minun laillani pidät selkeistä säännöistä. 

Yksinkertaiset säännöt vetävät todennäköisesti sinuakin puoleensa, sillä kun valmentaessani tiputtelen "sääntöjä" — kuten jakamisen 4-1-1 -strategia — erityisesti ne kirjoitetaan muistiin. Ne ovat myös niitä juttuja, joita seminaareista livetweetataan. Kirkkaan logiikan juttuja.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Hämmästytä! Suututa! Herätä tunteita!

Eletään sellaista aikaa vuodesta, että itse kullakin on jos jonkin moista tunnetta pinnassa. Joulu pakkaa olemaan tunteita tulvillaan ja tiedätkö mitä? Niin pitäisi sinun ja minun sosiaalisen median sisällönkin olla!

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Lisää oma kommenttisi uudelleentweettaukseesi

Satuin olemaan läsnä, kun yksi Hanna Puron asiakkaista pyysi häneltä kertausta siitä kuinka kommentin kanssa retweettaaminen onnistuu Twitterissä. Ajattelin, että ei se varmaan pahaa tee blogissakin käydä asia läpi.

Sehän on nimittäin niin, että Uudelleentweettaa-ikonin painaminen Twitterissä ei anna sinulle kommentoinnin mahdollisuutta. Olet tämän saattanut huomata tweettaillessasi.

Miten siis uudelleentweettaat kommentin kanssa?

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Kokoa uutiskirjeyleisölle tavoitteellinen Instagram-kooste

Saatoin eilen käännyttää jälleen yhden ihmisen Mailchimpin uutiskirjepalvelun puoleen (onhan nyt esimerkiksi todella kätevää nähdä klikkauskartta kirjeestä!). Ajattelinkin siinä sitten, että miten tämänhetkinen innostuspalveluni Instagram yhdistyisi Mailchimpiin?

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Tarkenna Instagramissa sijaintiin, sijaintiin, sijaintiin!

Pohdiskelen tässä — tilauksesta — Instagramia rekrytointiviestinnässä sekä työnantajakuvan rakentamisessa. Yksi tärkeä pointti, joka koskee rekrytointiviestintää (mutta myös muita viestinnän lajeja), on kiinteistövälittäjien mantra: sijainti, sijainti, sijainti!

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Älä juutu hashtagiin, löydä liittyvät yleisöt

Uusien yleisöjen löytämiseksi on monessa sosiaalisen median välineessä kannattavaa turvautua hashtagien apuun.

Tämä on myös minun seuraava strategiani henkilökohtaisessa Instagram-projektissani. Tähän ja tietysti myös Twitteriin liittyen etsinkin työkaluja, joilla saisin tietoa hashtagiin liittyvistä toisista hashtageista.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Näin liveraportoit kiihkeässä rytmissä Snapchat Storiesilla

Vaikka jotkut Hanna Puron avustuksella ovatkin vasta aloittelemassa sosiaalisen median maailmassa Facebookilla, niin moni yritys ja organisaatio tempoilee kokeilemaan jotain uudempaa. Joten mitä seuraavaksi voisi sosiaalisella medialla tehdä?

"Jos olisin laajentamassa, loogiset valinnat olisivat Snapchat stories. Ja tietysti Instagram."
- Mikko Hyppönen, @mikko Hyppönen rakensi raudanlujan henkilöbrändin

Kategoria: 

Sivut