Zento blogi

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Jos johtaja ei tweettaa, onko johtajaa?

Kun haluat tutkailla jonkun johtajan ajatuksia, minkä kanavan puoleen sinä käännyt? Minä käännyn Twitterin puoleen. 

Vaikka tavallinen työntekijä ja akateeminen asiantuntija ovatkin luotetumpia tiedonlähteitä kuin toimitusjohtaja, niin kyllä toimitus- ja muille johtajilla on päteviä syitä olla somessa mukana.

Anna kun annan sinulle pari kolme syytä, miksi johtajan pitäisi rekisteröityä nyt saman tien Twitteriin.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Työssään tekijä tunnelmoi

Kaikki työntekijälähettilyys ei ole oman organisaation uutisten ja sisältöjen edelleenjakamista, vaan myös sisällöntuottamista. Näin on etenkin Instagramissa, joka liikenteenohjaajana on hieman heikompi palvelu.

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Uutta sisältöä putkeen, mutta kuinka usein?

On olemassa vakioaiheita, jotka pulpahtavat esiin säännöllisesti, lähes jokaisessa sosiaalisen median koulutuksessa. Yksi niistä on, kuinka usein yrityksen tai organisaation kannattaa julkaista sisältöä Facebookissa, Twitterissä, LinkedInissä, Instagramissa, Pinterestissä tai blogissa?

Lähde: mkhmarketing.wordpress.com

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Muotoile sisältöjesi julkisivu kuntoon!

Viimeksi annoin blogissa vinkkejä, miten verkkosisältöjen tuottaja voi parantaa sisältöjensä löydettävyyttä. Nyt pysyn samalla alueella, mutta astetta syvemmällä eli mihin sisältöjen tuotannossa ja verkkokirjoittamisessa kannattaa kiinnittää huomiota, jotta yleisö löytää sisältösi ja kiinnostuu niistä.

Oletko joskus julkaissut omasta mielestäsi huippukiinnostavan sisällön, jossa olet vastannut yleisösi tarpeisiin, mutta et saa juurikaan vastakaikua? Se harmittaa. Mutta kertoo siitä, että sisältö ei yksin riitä, vaan täytyy osata myös rakentaa ja muotoilla se oikein.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Kutsu mua rehtoriksi ja kampita työntekijälähettilyyden haasteet

Vaikka markkinointi- ja viestintäosastot osaisivatkin sosiaalisen median välineitä käyttää, se organisaatiosi luotetuin voimavara eli tavallinen työntekijä ei välttämättä osaa.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Työntekijän motivaatio — se ei synny tyhjästä, vaan positiivisesta palautteesta

Mistä sinä työntekijänä motivoidut?

Elisa Heikura haastoi minut Tavoitteellisen bloggaamisen -ryhmässä bloggaamaan siitä miten työntekijöitä voisi motivoida somen avulla. Esimerkiksi Elisa nosti välineistä Pinterestin, joten käsittelen aihetta nyt sen välineen kautta.

Käyttäjän Hanna Puro kuva

Paras SEO-vinkki: kirjoita ihmiseltä ihmiselle

Kun tuotat sisältöjä verkkoon niin tärkeintä on, että ne löydetään, luetaan tai katsellaan ja halutaan jakaa eteenpäin. Suurin huoli verkkokirjoittajalla usein onkin, miten varmistaa että niin myös tapahtuu.

Siihen löytyy kikkakolmosia, ja listaan niitä tuossa alempana. Ennen sitä kerron kuitenkin mikä meitä Zenton Hannoja on auttanut kun puskemme uusia sisältöjä verkkoon. Olemme lähteneet liikkeelle palveluasenteella eli mietimme, miten voisimme sisällön avulla parhaiten palvella omaa yleisöämme tai tiettyä asiakasryhmää.

Käyttäjän Hanna Takala kuva

Tee tulosta jo tapahtuman ennakkopöhinällä

Tätä kirjoittaessa on Helsingissä parhaillaan menossa Sellbranchin Twitter Brunch Seminar, eli brunssiseminaari Twitter-teemalla. Rehellisesti sanottuna olin tapahtumasta totaalisen tietämätön — en ilmeisesti kuulu jollekin elintärkeälle postituslistalle — ja aiheen huomioiden minua hämmentää ennakkopöhinän puute.

Kategoria: 
Käyttäjän Hanna Takala kuva

Tee itsestäsi työntekijälähettiläs

Pystyt tekemään siellä itsestäs korvaamattoman, näin sanoin ystävälleni viime marraskuussa, kun hän sai todella hänelle sopivan työpaikan.

Sivut