Useimmat yritykset ja organisaatiot pitävät Facebookia ylivoimaisesti tärkeimpänä palveluna. Toisella sijalla eli melko tärkeinä pidetään LinkedIniä, Twitteriä ja YouTubea. Aika odotettua että Facebook vain jatkaa voittokulkuaan vai mitä?

Nämä tulokset ovat siis väliaikatietoja pienimuotoisesta kyselystä, joka Zenton verkkosivuilla on juuri meneillään. Kysymme siis omalta yleisöltämme sosiaalisen median käytöstä ja haluamme myös tietää, millaista sisältöä ja palvelua meiltä eniten toivotaan. Jos et vielä ole vastannut niin käyppä antamassa oma panoksesi. Palkkioksi saat lisää tietoa tuloksista kun kysely päättyy.

Kysymme myös, minkä muotoisiin sisältöihin halutaan eniten panostaa. Lyhyet tekstit eli tilapäivitykset, blogit ja valokuvat nousivat kärkeen. Myös videoita pidettiin tärkeinä ja niitä haluttaisiin tarjota enemmän. Yleensä suosittelemme, että keskity pariin eri sisältötyyppiin ja hoida ne hyvin, ainakin jos olet sometaipaleen alkupuolella. Kaikkien näiden sisältötyyppien tarjoaminen kyllä onnistuu, mikäli on olemassa resursseja ja sisältöstrategia, jonka avulla sisällöntuotanto organisoidaan.

Asiakkaat haluavat
hyödyllistä sisältöä

Millaista sisältöä meiltä sitten halutaan? Suurin osa vastaajista kiittelee nykyistä tarjontaamme, mutta toiveitakin tuli kuten esimerkiksi: jatkossakin hyviä blogeja, käytännön askelia, tutkimustuloksia, lyhyitä kyselyjä ja niiden tuloksia, videoita, e-kirjoja ja pienyrittäjille sopivia palveluita. Näille kaikille on yhteinen nimittäjä: hyödyllinen, käytännönläheinen sisältö.

Ihan kaikkiin toiveisiin emme täyspainoisesti kykene vastaamaan, mutta lupaamme vähintäänkin tarjota teille parhaita mahdollisia blogeja myös jatkossa, hyödyllisiä tilapäivityksiä/vinkkejä Facebookissa, käytännön askelia, kyselyjä ja tuloksia ja videoistakin on jo keskusteltu. Tämä on siis verkkosisältöihin liittyvä asiakaslupauksemme jatkossa.

Oletko itse miettinyt, mitä sisältöä sinun organisaatiosi kannattaisi yleisölleen tarjota ja missä palveluissa? Jos et vielä tiedä, niin kysy asiakkaalta! Meiltä saat myös neuvoja, miten kyselyn voi verkossa helposti toteuttaa.

Categories: Blogi

Hanna Puro

Hanna Puro

Hanna P on sisällöntuotannon ja verkkoviestinnän ammattilainen. Kokemusta on karttunut toimittajana sekä painetussa että sähköisessä mediassa. Sähköisen liiketoiminnan ja sosiaalisen median valmentaja, jonka luottamustoimia mm. Mindtrekin hallitus.