Me Zentolla bloggaamme liian vähän, siis jos (ja kun) HubSpotin tutkimuksiin on uskominen.

HubSpot tutki 7000+ oman asiakkaansa “inbound marketingia” eli näiden bisnesten sivuille saapuvan yleisön ja siitä syntyvien liidien määrää. Tutkimuksen kohteena olivat muun muassa yritysblogit ja blogausten määrä yrityskäytössä.

Mitenhän on sinun blogisi laita, riittääkö kaikki se bloggaaminen? Saatko aikaiseksi liikennettä ja liidejä?

Paljonko pitää blogata jotta se kannattaa?

Vaikuttaako bloggaaminen?

Tätä nykyä bloggaamme Zentolla noin kerran viikossa, tämä on järjestyksessään 180. artikkelimme. 2009 lokakuusta lähtien on kuukaudessa blogattu keskimäärin 4,8 kertaa.

“Companies that increase blogging from 3-5X/month to 6-8X/month almost double their leads.”

Jos kasvatamme blogiemme määrää 4,8 kuukausittaisesta blogiartikkelista 6-8 artikkeliin kuukaudessa, blogi voi olla meille markkinoinnin välineenä tuplasti tehokkaampi.

“Companies that blog 15 or more times per month get 5X more traffic than companies that don’t blog.”

Kun yritys ahkeroi blogiinsa 15+ uutta artikkelia kuukausittain, on sillä 5 kertaa enemmän liikennettä sivuillaan kuin blogia käyttämättömällä yrityksellä.

Älä kuitenkaan unohda, että pelkkä liikenne ei riitä.

“B2B companies that blog only 1-2X/month generate 70 % more leads than those who don’t blog.”

Jo pelkästään se, että yritysblogissa tapahtuu muutaman kerran kuukaudessa, tuottaa selkeän eron bloggaamattomiin yrityksiin. Suosittelisin siis: aloita blogi!

Lue vierasbloggaukseni Pilkun paikassa ja opi, kuinka hyvälle yritysblogille asetetaan tavoitteita. Yksi bloggaamisen tavoite on tietysti meilläkin liidit!

“The average company with 100 or more total blog articles is more likely to experience continued lead growth.”

Keskivertoyritys, jolla on plakkarissaan jo 100+ blogiartikkelia omassa blogissaan, kokee todennäköisemmin jatkuvaa kasvua liidien määrässä. Voin aivan auliisti myöntää, että mitä vakiintunemmaksi Zenton blogi tulee, sitä paremmin se meidän tuloksissamme näkyy.

“Small business (1 to 10 employees) tend to see the biggest gains in traffic when they post more articles.”

Pienyritys kuten Zento (1-10 henkeä) saavuttaa sitä paremmat tulokset mitä enemmän se bloggaa. Konkreettisestihan on kyse siitä, että ollaan enemmän esillä ja esitellään huokealla hinnalla omaa osaamista sekä osaajia.

Yritysblogit yleistyvät, joten näkyville pyrkii koko ajan enemmän ja enemmän myös osaajia. Menestys on määrän lisäksi kiinni esimerkiksi siitä, millaista sisältöä blogeissa on. Haluan uskoa, että Zenton blogiin ja sitä myötä myyntiin johtaa myös blogausten eli osaamisemme laatu. Ja sen laadun haluan tottakai välittää myös sinulle: tilaa minulta blogikoulutus.

Kun vielä harrastin ruokabloggaamista, tuotin hyvinkin 30 blogiartikkelia kuukaudessa. Tiedän mitä moinen tekee harrastelijablogille, ja voin kuvitella mitä moinen määrä saisi aikaiseksi hyvässä ammatillisessa blogissa. Muuten nämä harrasteblogit, bloggaajille markkinoiminen ja se, että mainostus elättää satoja bloggaajia ovatkin sitten ihan eri tarina.

Paljonko siis pitää blogata jotta se kannattaa? Vastaus on: pitää blogata jotta se kannattaa.

Categories: Blogi

Hanna Takala

Hanna Takala

Hanna T edustaa sosiaaliseen mediaan kasvanutta nuorta polveamme. Tampereen ammattikorkeakoulun taiteen ja viestinnän osastolta medianomiksi valmistunut Hanna on osallistunut esimerkiksi Elonmerkki 2011 -tapahtumassa livebloggaajana kirjan kirjoittamiseen.